יום שלישי, 14 באוגוסט 2012

מפרש בריבוע - יום 3

משימת היום - יצירת קליפ

Today's Activities

  1. Watch the video, then read and consider the other materials below
  2. Make a short video of your own
  3. Respond to the videos of your peers 

הוידאו שהובא כדוגמה - רכיבת בוקר על אופניים בדרך לאוניברסיטה באטלנטה. מעבר ליד בית ספר יסודי סגור, בית ספר תיכון בשיפוצים, חומות - עד הכניסה לאוניברסיטה. השאלה המובילה - היכן מתרחשת הלמידה? 

ציטוט לגבי טשטוש גבולות מג'ורג' סימנס מובא בתחילת הקריאה:
“What we’re experimenting with is the dissolution of the boundaries that an institution controls that permit or inhibit learner interaction and to have that exclusively under the control of the learner.” ~ George Siemens

השאלות שעל הפרק - כפי שמנוסחות על ידי פיט רורבאו

1. היכן מתרחשת הלמידה?
2. האם קונקטיביזם כפדגוגיה שוברת גבולות מוסדיים שימושית כמו פדגוגיה מוסדית, אלא שעבור דיסציפלינות אחרות?
3. אם כן, מה מבדיל בין הנושאים והמניעים המתאימים לכל פדגוגיה?
4. אם לא, היכן יש למקם למידה מקוונת בכלל ולמידה בסביבת מפרש בפרט?


Some Materials to Explore

המשימה (בלתי אפשרית?)                                         
1. Make a 1-3 minute video. A video lecture or a digital story.
2. Answer or engage the question: Where does learning happen? (or, any of the other questions above).
3. To accomplish this, you could: run out and get a film production degree and professional equipment (expensive); shoot some footage on a flip camera, webcam, or phone and edit right within YouTube (free); shoot on an iPad or iPhone and edit with iMovie ($4.95); write a brief script and animate it in xtranormal (free - $$).
4. If you don’t have a surplus of time, think on your feet. For example, you could decide to give yourself no more than 1 hour to script, shoot, edit, and upload your video.
5. Upload to YouTube and share a link to the video on Twitter using hashtag #moocmooc.
6. Find the videos of your peers and engage in a dialogue about them in the comment-space on the videos.

 דווקא אפשרית! ציוץ שפורסם בדיוק בשעת ה"ש" - 6 בערב שעון החוף המזרחי




Managed to catch my own train to MOOC learning... premature? maybe but still a success bit.ly/PjIuDq #moocmooc


The video is from inside the D Green Line T. The texts are taken from my 2011 paper Lessons Learned from Participating in a Connectivist Massive Online Open Course (MOOC)  

אין תגובות: